02 nov.

Noul Guvern trebuie să restructureze urgent structurile interne ale Ministerelor și să reevalueze activitatea angajaților!

Incompetența angajaților din Ministere ne împiedică să ne facem treaba!

De la începutul sesiunii parlamentare doresc să inițiez o completare la Legea Educației prin care să stabilesc creșterea numărului de posturi de consilieri școlari/psihologi școlari. Dacă textul actual al legii prevede un consilier școlar la 800 de elevi, propunerea mea prevede: unui post de consilier școlar îi este alocat un număr de 400-600 de elevi, respectiv 200-400 de preșcolari.

Evident, o astfel de inițiativă legislativă are și un impact bugetar. Creșterea numărului de posturi de psihologi școlari determină creșterea finanțării pentru salariile acestora, adică o creștere a cheltuielilor statului. Conform legislației în materie fiscal-bugetară, orice astfel de inițiativă legislativă trebuie să prevadă impactul bugetar.

În calitate de deputat, am obligația să găsesc acele soluții legislative care să răspundă nevoilor sociale, în speță, nevoilor elevilor de a beneficia de asistență psihopedagogică și consiliere profesională. În calitate de organe ale Executivului, Ministerele au obligația de a-mi furniza toate datele tehnice pentru a demara astfel de proiecte.

Or, de peste o lună, Consiliul Fiscal, Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Educației pasează această obligație de la unul la altul, răspunzându-mi superficial și mult prea vag.

Ce mă interesează cu adevărat? Care va fi impactul bugetar al creșterii numărului de posturi de consilieri școlari: o operație simplă, de natură tehnică, care presupune înmulțirea numărului estimativ de posturi nou înființate cu salariul aproximat pentru această categorie de persoane, date pe care un parlamentar nu le poate avea fără ajutorul Ministerelor. Consiliul Fiscal a spus că nu deține cifrele exacte. Ministerul Educației mi-a cerut să calculez personal impactul bugetar, iar Ministerul de Finanțe a precizat că este obligația Ministerului Educației să calculeze acest impact bugetar.

Iată cum, lipsa colaborării interinstituționale, lipsa digitalizării bazelor de date și incompetența unor angajați din aceste ministere țin pe loc o inițiativă extrem de benefică pentru învățământul preuniversitar.

Am retrimis astăzi o întrebare Ministerului Educației prin care am cerut clarificarea urgentă a acestor aspecte. Ne-am săturat să așteptăm după funcționari nepregătiți și iresponsabili pentru a demara proiecte legislative benefice pentru cetățeni.

Noul Guvern trebuie să restructureze urgent structurile interne ale Ministerelor și să reevalueze activitatea angajaților!

Deputat
prof. Cristina Iurisniti
Membru in Comisia de învățământ
Președinta Comisiei pentru egalitate de șanse
Membră în Delegația parlamentară a Francofoniei

Comentarii